İstanbul Kürtaj Kliniği

İstanbul’da yaşayan kadınlar veya İstanbul dışından İstanbul’ a kürtaj yaptırmak için gelen kadınlar ilk olarak İstanbul kürtaj kliniklerini bulmaları gerekir. Daha önce ya bazı kişilerden görüş öneri almışsanız İstanbul kürtaj kliniklerini seçerken rahat edebilirsiniz.

Fakat nasıl bir kliniği seçmeniz konusunda bilginiz yoksa kapsamlı bir araştırma yapmanız gerekir. Devlet hastanelerinde kürtaj genellikle acil durumlar karşısında yapılır. Yani sizin isteğinize bağlı bir gebelik sonlandırma işlemi varsa ilk olarak bu gebeliğin neden sonlandırmak istediğiniz araştırılır. Gebeliği sonlandıracak Hayati bir engel varsa yapılır. Bu yüzden kadınların yüzde doksanı özel muayene ve kliniklerde kürtaj işlemi yaptırmaktadırlar. Hem devlet hastanelerinde hem de bu özel klinik ve muayenelerde kürtaj yaptırabilmeniz için belli şartları da yerine getirmeniz gerekir. Örneğin 18 yaşından küçükler için ancak aile izni ile kürtaj yapılır. Bunun yanında hem devlet hastanelerinde hem de İstanbul kürtaj kliniklerinde 10 haftalığa kadar gebelik sonlandırmak için kürtaj işlemi yapılır. Bazı kliniklerde kürtaj işlemine başlanırken ilk olarak rahim ağzı genişletme işlemi uygulanır. Bunun ardından kürtaj işlemine başlanır.

Vakumlu Kürtaj

Günümüzde en yaygın olan kürtaj çeşidi ise vakumlu kürtaj çeşidi veya tıbbi bir çubuk ile yapılan kürtaj çeşididir. Doktorun tercihine göre bu kürtaj çeşitlerinden bir tanesi sizlere uygulanır. Sizin isteğinize göre kürtaj işleminden önce anestezide bazen lokal anestezi bazen de genel anestezi uygulanır. Lokal anestezi kürtaj işleminde daha kolaylık sağlamaktadır. İstanbul kürtaj kliniklerinde kürtaj sonrasında hafif ağrılarınız olabilir. Bunun için de doktora sizlere birkaç ağrı kesici ile takviyeler de bulunabilir. Böylece hem rahat hem de sıkıntısız bir kürtaj dönemi geçirmiş olursunuz. Kürtaj sonrasındaki birkaç gün içerisinde kanamanın ve ağrının uzun olması son derece normaldir. Kürtaj kliniklerinde sıkıntısız bir kürtaj dönemi geçirmek isterseniz kürtaj kliniklerindeki doktorların kariyerlerini ve daha önceki yapmış olduğu kürtaj müdahalelerini araştırabilirsiniz. Bu sayede doktor seçiminden yana da şanslı olursunuz. Kürtaj kararını aldıktan sonra sadece yapmanız gereken ayrıntılı bir araştırma ve İstanbul kürtaj klinikleri ile görüşmelerdir.